Povijest i glamur

 
 

EDUARD HEUSCH, PODUZETNIK FASCINIRAN BISERIMA

U vremenima kada su biseri bili rjeđi i nedostupniji od dijamanata, Eduard Heusch, poduzetnik-inovator njemačkog podrijetla, otkriva prvi postupak ručne izrade bisera. Nakon što je 1890. g. na Svjetskoj Izložbi u Parizu dobio prvi ovjereni patent za izradu bisera, osniva kompaniju Societé des perles de Indes E. Heusch & Co.

Taj događaj bio je od povijesnog značaja u industriji nakita. Njegov cilj bio je dobivanje postupka kojim bi se izradio biser koji bi po svojem izgledu i kakvoći vjerno oponašao prirodni biser. U to doba samo su postojali prirodni biseri, koji su zbog svoje rijetkosti i sporog nastajanja bili veoma skupi. Pionirski san Eduarda Heuscha bio je omogučiti dostupnost bisera širem krugu ljudi. Godinama kasnije u Japanu otkriven je postupak stvaranja kultiviranih bisera, no Heuschova vizionarska ideja bila je preteča tome.

1890
 

ZAPOČINJE AVANTURA NA MALLORCI, MITSKOM SREDOZEMNOM OTOKU

Za svoj postupak proizvodnje bili su potrebni lokacija u blizini mora, vješti majstori obrtnici, puhači stakla i umješne ruke žena koje bi nizale ogrlice. Iz tog razloga odlučuje se preseliti na jedan od legendarnijih i čudesnijih sredozemnih otoka, Mallorcu, čuvenu po tradiciji puhanja stakla i spretnih obrtnica u izradi rukotvorina.

U glavnom gradu Palma de Mallorci osniva prvu tvornicu bisera u ulici Missio na broju 53 brojeći u to doba s više od 50 radnika. Te iste godine otvara u gradu Manacoru tvornicu bisera Casa Hugo Heusch & CO.

1900
 

FRANCUSKA TEHNOLOGIJA PROIZVODNJE

U to doba počinju pristizati iz Francuske specijalizirani strojevi te prvi francuski stručnjaci koji su inicirali lokalne obrtnike u kreiranju i proizvodnji bisera.

Biser koji se tada proizvodio bio je poznat kao šuplji biser, jer se dobivao puhanjem stakla.

Skup tvornica bisera od stakla nazvanih Sa Fabrica bile su vođene od strane Juliena Pierrea.

1906
 
 

OBRTNICE IZ MANACORA

Nakon I. svjetskog rata sve industrijske aktivnosti koje su se vodile iz Pariza, definitivno se sele u Barcelonu. U to doba osniva se Španjolska industrija bisera. Nova tvornica IEPISA koja je ubrzo brojila s 275 radnica raspoređenih u 3 radionice seli u grad Manacor.

1910
 

PIONIRI GLOBALIZACIJE

Kao odraz pionirskog i vizionarskog duha Eduarda Heuscha, 1917. g. dolazi do prekretnice u povijesti Majorice: otvaranje poslovnice u 5. Aveniji u New Yorku. Majorica i dan danas ima svoje urede na istoj lokaciji.

 
 

2. DESETLJEĆE 20. ST.

U tom desetljeću dolazi do brojnih promjena i evolucija u proizvodnji bisera Majorica. Dolazi do povećanja proizvodnje.
Krajem desetljeća biser Majorica izvozio se u Francusku, Njemačku, Italiju i Veliku Britaniju.

1920
 

PROŠIRIVANJE POGONA

Inauguracija nove tvornice u Fellanitxu, kojom je rukovodio Antonio Mus.

1922
 
 

NEPRESTANO USAVRŠAVANJE TEHNIKE

Usavršava se način proizvodnje opalinske jezgre. Dobivanjem savršeno okrugle jezgre uspio se postići savršeni sjaj i iridiscencija karakteristični za prirodne bisere.

 
 

POČETAK BROJNIH KRALJEVSKIH POSJETA

1927. g. Majorica je ugostila princeze Mariju Cristinu i Beatriz de Borbon, kćeri Alfonsa XIII. Tijekom posjete mogli su svjedočiti nevjerojatnom procesu širenja kojeg je doživjelo poduzeće.

1927
 
 

POSJET DON JAIMEA DE BORBONA

U Sa Fabrici, Majorica je s uzbuđenjem primila posjet princa Jaimea de Borbona koji je došao na Mallorcu kao predstavnik svog oca, Alfonsa XIII s motivom konmemoracije sedme obljetnice osvajanja otoka.

 
 

SUKCESIJA

1937. g. umire osnivač Eduar Heusch te kompaniju preuzima novi predsjednik, njegov sin Eduard Camille Heusch.
Eduard Camille bio je veliki promotor tvornica a isto tako i komercijalizacije i marketinga bisera.

1930
 

MAJORICA GLAVNI PROIZVOĐAČ BISERA U SVJETU

Tijekom II. svjetskog rata, i obzirom na nesudjelovanje Španjolske u istom, dolazi do značajnije proizvodnje i izvoza tada nazvanih "španjolskih bisera".

Te iste godine Majorica postaje vodeći svjetski proizvođač bisera dosegnuvši proizvodnju od 1.040.000 bisernih ogrlica od 40 cm dužine, što je predstavljalo proizvodnju od 2,5 milijuna zasebnih bisera.

1940
 

MAJORICA JEDINI PROIZVOĐAČ BISERA U SVIJETU TIJEKOM II. SVJETSKOG RATA

Tijekom II.svjetskog rata proizvodnja bisera na Mallorci bila je znatno favorizirana činjenicom da je proizvodnja u drugim zemljama bila obustavljena. Time je kompanija s Mallorce postala praktički jedini proizvođač bisera u svijetu s više od 800 radnika.

1945
 
 

AMERIČKO TRŽIŠTE - GLAVNI UVOZNIK BISERA MAJORICA

Sjedinjene države postale su jedno od važnijih tržišta za Majoricu s dnevnom proizvodnjom od više od 15.000 ogrlica.

Tijekom rata izvezlo se u tu zemlju više od milijun ogrlica.

 
 

OTKRIĆE ORGANSKOG BISERA, ENIGMA O TAJNOJ FORMULI

Nakon nebrojenih eksperimenata s mnoštvom školjki i morskih tvari, 1952. g. organski biser Majorica kakvog ga danas poznajemo ugledalo je svijetlo dana. Direktor odsjeka za istraživanje i razvoj, G. Zsolt, uspio je otkriti formulu "esencije savršenog bisera" identičnog po svom izgledu prirodnom biseru, otvarajući tako novo poglavlje u povijesti bisera.

Njegova tehnika oponaša postupak akumuliranja sedefastih slojeva školjke bisernice u stvaranju prirodnog bisera.

Ta tehnika i danas je tajna, enigma još neotkrivena.

1952
1950
 

ORGANSKI BISER, NOVA ERA ZA PRESTIŽ MAJORICE

Otkrićem organskog bisera Majorica rađa se novo razdoblje za prestiž branda, kako na domaćem tako i na međunarodnom tržištu. U raznim svjetskim udžbenicima o nakitu i draguljarstvu, biser Majorica smatra se kao najsavršeniji među ne prirodnim biserima.

 
 

ZLATNO DOBA MAJORICE

60-te godine predstavljale su razdoblje u kojem je Majorica doživjela vrhunac glamura i suvremenosti, njeno sudjelovanje na natječajima ljepote i mnoštvom drugih aktivnosti povezanih s modom bili su dotada nečuveni za Španjolsku.

Tih godina pod vodstvom Eduarda Camillea Heuscha Majorica se globalizira. Raste izvoz a proizvodnja bisera dostiže brojku od 218.000 komada dnevno. Organski biseri Majorica prodaju se na pet kontinenata.

1960
1960
 

VELIKA MEĐUNARODNA DISTRIBUTERSKA MREŽA

Brand broji s više od 4.000 službenih agencija i s distributerima u Argentini, Australiji, Kanadi, Kolumbiji, Francuskoj, Panami, Urugvaju i SAD. Otvara se poslovnica Majorica u Francuskoj. Biseri Majorica prodaju se na 5.000 prodajnih mjesta širom svijeta.

 
 

ZAPOČINIJE KREACIJA SREBRNOG NAKITA

Majorica kupuje Perlas Manacor s ciljem izrade bisernog nakita u srebru. Time započinje na Manacoru manufaktura srebrnog bisernog nakita a ujedno i izrada drugačijeg dizajna od onog klasičnog za biserne ogrlice.

1963
 
 
 
 

GLAMUR MISICA

Održava se na Mallorci natječaj ljepote Miss Naciones. "Festival elegancije i ljepote" udomačio je posjetitelje iz 30 zemalja, organizirajući domjenke i preliminarne prijeme, u koje je također bio uključen posjet tvornici bisera Majorica. Za vrijeme posjete, misice su, s velikim uzbuđenjem, mogle prisustvovati postupku izrade bisera te čak i sudjelovati u njemu.

1964
 
 
 
 

GLAMUR MISICA

Održava se na Mallorci natječaj ljepote Miss Naciones. "Festival elegancije i ljepote" udomačio je posjetitelje iz 30 zemalja, organizirajući domjenke i preliminarne prijeme, u koje je također bio uključen posjet tvornici bisera Majorica. Za vrijeme posjete, misice su, s velikim uzbuđenjem, mogle prisustvovati postupku izrade bisera te čak i sudjelovati u njemu.

1964
 
 
 
 

MAJORICA PREDSTAVLJA ŠPANJOLSKI DIZAJN U SVIJETU

Izlaganje modela ogrlica Majorica u španjolskom paviljonu na Međunarodnom sajmu u New Yorku. Prisutna publika, iz cijelog svijeta, bila je oduševljena savršenstvom i kvalitetom organskih bisera Majorica, a isto tako i dizajnom nakita.

 
 

OTVARANJE TVORNICE ZA RAZGLEDAVANJE

Albert Heusch donio je inovativnu odluku da se otvore vrata tvornice publici kako bi uživo mogli promatrati postupak proizvodnje. Krajem desetljeća dosegao se broj od 300.000 posjetitelja postajući tako jedno od glavnih turističkih atrakcija na otoku Mallorca.

 
 

KRALJEVSKI POSJET BUDUĆE KRALJICE SOFIJE

Tijekom svojih praznika na Balearima, 1967. g. tadašnja princeza Sofija posjetila je tvornicu te sa zanimanjem bila upoznata s novim procesom izrade organskih bisera Majorica.

 
 

GLAMUR DOLCE VITAE, MAJORICA NA VENECIJANSKOJ MOSTRI

Majorica sponzorira venecijanski filmski festival Mostra na kojem stupa u kontakt s velikim talijanskim glumicama 60-ih godina. Sofia Loren, Ana Magnani, Gina Lollobrigida, Rita Pavone, Annie Girardot... Sve one bile su očarane glamurom bisera Majorica.

1968
 
 
 
 

GLAMUR DOLCE VITAE, MAJORICA NA VENECIJANSKOJ MOSTRI

Majorica sponzorira venecijanski filmski festival Mostra na kojem stupa u kontakt s velikim talijanskim glumicama 60-ih godina. Sofia Loren, Ana Magnani, Gina Lollobrigida, Rita Pavone, Annie Girardot... Sve one bile su očarane glamurom bisera Majorica.

1968
 
 
 
 
 
 
 
 

OTVARANJE DUĆANA NA MANACORU

Otvara se legendarni dućan na Manacoru, smješten nasuprot tvornice.
Dućan posjećuje veliki broj turista koji dolaze na otok.

1970
 
 
 

MEHANIZACIJA I POBOLJŠANJE TEHNIČKIH POSTUPAKA

Osniva se odsjek za istraživanje i razvoj s ciljem unapređivanja mašinerije kojom bi se uz maksimalnu kvalitetu i preciznost omogućilo povećanje proizvodnje većeg broja bisera.

 
 
 
 

PRISUTNOST U ZRAKOPLOVNIM I BRODSKIM KOMPANIJAMA

Proizvodi Majorice počinju se prodavati u glavnim svjetskim brodskim i zrakoplovnim kompanijama.

 
 
 
 

SVJETSKA EKSPANZIJA MAJORICE

Majorica doživljava veliku svjetsku ekspanziju svojom prisutnošću u više od 100 zemalja i 80 zrakoplovnih linija.

1980
 

OGRLICA JACKIE KENNEDY

Majorica SAD lansira dizajn nadahnut stilom prve dame Sjedinjenih Država iz 60-ih godina. Polučio je velikim uspjehom među amerikankama obzirom da se radilo o direktnoj poveznici s njihovim najobožavanijim uzorom.

 
 
 
 

SURADNJA S FRANCUSKOM KINEMATOGRAFIJOM, FILM LOUIS ENFANT ROI

U suradnji s Francom Squarciapinom, Majorica je dizajnirala nakit za film "Louis Enfant Roi". Zahvaljujući suradnji filmske ekipe i dizajnera Majorice uspjelo se vjerno reproducirati nakit velike ljepote inspiriran vremenom Luja XIV.

1990
 

LANSIRANJE KOLEKCIJA PRESTIGE

Majorica je lansirala liniju luksuznog nakita od 18 karatnog zlata, bisera i dijamanata. Nakit je bio ograničene proizvodnje i numeriran.

 
 

VJERNI ODNOS MAJORICE S KRALJEVSKOM OBITELJI SE NASTAVLJA

Majorica nudi poklone princezama Eleni i Cristini s motivom njihove svadbe, 1995. svadba princeze Elene i 1997. svadba princeze Cristine.

 
 

KRALJICA SIRIKIT IZ TAJLANDA

JIAM ZEMIN, PREDSJEDNIK REPUBLIKE KINE

 
 

SURADNJA S CUSTOM BARCELONOM NA MODNOJ REVIJI U NEW YORKU

Majorica je kreirala ekskluzivne i osebujne ogrlice, pojaseve i narukvice za reviju Custa Barcelone na modnom tjednu u New Yorku. Neobična fuzija kreativnog genija Custa i zanatskog umijeća Majorice.

2004
2000
 

JOSE MIRO I LEGENDARNA BISERNA HALJINA "NIRVANA"

Jose Miro prezentirao je na modnoj reviji Cibeles haljinu "Nirvana" kreiranu s 67.000 bisera Majorica raznih boja i veličina. Haljina je predstavljala veliki događaj u svijetu mode.

 
 

LANSIRANJE KOLEKCIJE WAVE

Jedna od kolekcija s najvećim uspjehom u povijesti Majorice bila je kolekcija Wave. Ova kolekcija predstavljala je prekretnicu u dizajnu branda. Zahvaljujući njenoj fluidnosti, originalnosti, upotrebi baroknih bisera i nepravilnih ringova realiziranih u srebru s 18 karatnom pozlatom, ova kolekcija bila je do tada najprodavanija.

2006
 
 

IZLOŽBA POSVEĆENA BISERIMA MAJORICA U POVIJESNOM MUZEJU MANACORA

Izložba Industrija i Glamur koordinirana i organizirana od strane Instituta poduzetništva Balearskih otoka održala se u Povijesnom muzeju grada Manacora. Na njoj se fotografijama i podacima iz arhive Majorice dokumentirala važnost koju je Majorica imala u ekonomskom razvoju otoka Palma de Mallorca a isto tako i povezanost sa svijetom glamura i mode.

 
 

JEDAN OD NAJPOZNATIJIH ŠPANJOLSKIH BRANDOVA U SVIJETU

Prema posljednjoj FMRE (Forum renomiranih španjolskih brandova) ljestvici iz ožujka 2010. g. koju je proveo ICEX (španjolski institut za vanjsku trgovinu), Majorica je bila uvrštena među prvih 10 najpoznatijih španjolskih brandova u svijetu.

2010
 

120 GODINA POVIJESTI

Sa svojih 120 godina povijesti, Majorica je danas brand s međunarodnim ugledom čvrsto pozicioniran u sektoru draguljarstva. Vjerna svojoj reputaciji, Majorica ustraje u svom zanatskom procesu izrade kreirajući time najbolje svjetske bisere. Luksuz, kvaliteta, elegancija, tradicija i suvremenost, to su riječi koje odražavaju duh i osebujnost branda. Glumice, umjetnici, kraljevi i kraljice, prinčevi i predsjednici posjećivali su sa znatiželjom i neskrivenim zanimanjem industrijske pogone Majorice na Mallorci. 120 godina čuvajući ljubomorno tajnu formulu bisera Majorica koje nitko nikada nije uspio imitirati, 120 godina glamura i dizajna. Čestitke, Majorica!